søndag 1. september 2013

Pol,øyeblikk ...



Pol , du er 15 år gammel . Ingen ville tro det, du ser ut som du er 17. I disse årene er det mange øyeblikk verdt å huske , søte , morsomme, litt sprø ... øyeblikk.


1.  Medlem av biblioteket før du var født .


            Skolen hadde et bibliotek . Vårt favoritt hjørne . Du begynte a gå mens du var fortsatt i magen min. Bibliotekaren Susana lurte på hvordan de var med graviditet og vennskap mellom henne og deg sat seg før fødselen din . Du har bibliotekkort fra første dag. Vi leser bøker på et blunk , og vil komme tilbake for mer. Igjen du gjorde leksene dine , på en veldig, kreativ og rask  måte, men unøyaktig. Vi bandt inn bøker sammen, fordi noen ganger du ønsket å lese nye bøker som ikke var bundet inn allerede.



2. Med sandaler i breen

             I Norge nyter du naturen som en autentisk Viking. Som foreldre var vi litt tøffe, med turer til høye fjell i mange timer, men du var alltid flink til å vaere på tur og du lekte med stokker og steiner på veien. En sommer hadde vi planlagt en tre-dagers tur. Plutselig merket vi at du hadde bare joggesko. Noen dager senere dro vi for å besøke breen og da var det mer alvorlig: du gikk med sandaler!


3. Vi drar til skolen med motorsykkel.

             Oops! Jeg visste at du var modig, men at du tør å bli kjørt av meg til skolen med motorsykkel, det er noe!.  Der sitter du bak meg med all din styrke, energi og kraften i din store kropp, større enn min, og sykkelen og jeg skjelver. Jeg begynner å kjøre i sikk-sakk. Jeg  tenker "huffameg, vi kommer til å dø!" Hva tenker du mens jeg kjører? Er du like redd som jeg er? Tror du det ville være bedre hvis du kjører og jeg sitter bak? Selvfølgelig!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar